Pratkvarnarna

Väcktes tidigt av Miss Grå som trampade runt på min bröstkorg och gjorde allt för att få sig en egen mysstund. Jag sneglade på klockan som visade fyra och försökte sedan övertala den lilla att lägga sig och sova hos mig. Och precis då allt planade ut till lugn hoppade gullegrynet Godis upp i sängen och började sin pratshow. Så där låg jag och hade två kurrande katter hos mig, en på vardera sidan. De pratade och försökte överrösta varandra då det gällde att tävla om mattes gunst. Baronessan Pepsi anslöt, lade sig i klätterträdet och stirrade avvaktande, väntade på att någon skulle stiga upp och bjuda på frukost klockan halv fem. Det blev husse, han skulle ju ändå upp och på jobbet...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattkult.blogg.se

Följ baronessan Pepsi, fröken Godis och Miss Grå i deras behagliga liv...

RSS 2.0