Lek

Miss Grå sitter där förväntansfullt och väntar på att jag ska agera. Hon stirrar på mig och hennes blick säger kom igen, jag vill nu... Jag tittar tillbaka, säger några rara ord. Hon reser sig, gäspar och sträcker ut kroppen i en lång graciös rörelse innan hon hoppar upp i soffan. trycker sig mot mig och gör sig till, allt för att få sin vilja igenom. Till slut ger jag efter och plockar försiktigt fram den lilla vita. Genast är hon med och intar en position nere på golvet. Koncentrationen är total. Jag skakar den lilla vita och kastar den sedan i riktning mot hallen. Hon tar ett stort språng i luften och fångar den lilla vita i ett nafs. Nöjd med sig själv rusar hon in i pappershuset, beredd på fortsättningen. I samma ögonblick kastar jag den lilla vita musen till henne och leken fortsätter...

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattkult.blogg.se

Följ baronessan Pepsi, fröken Godis och Miss Grå i deras behagliga liv...

RSS 2.0