Måndagsmorgon

Lilla söta Godis ger ifrån sig sin morgonhälsning, hoppar upp på sängen nästan ljudlöst. Jag klappar lite försiktigt på täcket och genast kommer hon fram till mig, hälsar igen innan hon lägger sig ner bredvid mig. Hon rullar runt så att jag kommer åt att stryka henne på magen och som en god matte gör jag naturligtvis det. Kurrmaskinen börjar sitt arbete och jag känner hur svårt det blir att stiga upp nu, hon gör ju allt för att jag ska ligga kvar denna måndagsmorgon. Tillslut går det inte längre, jag måste upp. Godis tittar då på mig, gäspar förstrött och ligger sedan kvar med hela sängen för sig själv...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kattkult.blogg.se

Följ baronessan Pepsi, fröken Godis och Miss Grå i deras behagliga liv...

RSS 2.0